17 Mart 2012 Cumartesi

Sadece Mobilya mı?

Bu sabah Merinos'un bir reklam filmini izledim. Artık hazır mobilya da satıldığını ve aynı zamanda ne kadar uygun ve şık olduğunu anlatan bir reklam... Buraya kadar sorun yok. "Hem kaliteli hem hesaplı" mesajlı reklamlardan gına geldiyse de beni burada yazmaya dürten şey bu değil.

Konu şu ki, hoş ve zarif bir kadın eşini alıp mağazaya götürüyor. Kadının ilk baktığı şey mobilyaların "şıklığı" iken hesabı ödeyen erkekse satıcıyı köşeye çekip "Artık fiyatta da bir şıklık yaparsın." diye tembihlemesi.

Reklamı izledim ve bir tüketici olarak sinir oldum. Ne ucuzmuş, ne şıkmış, ne mobilyaymış umrumda olmadı.

Mobilyanın parasını sadece erkeklerin ödediği, kadınların fiyat bazlı değil de sadece görünüşe önem verdiği bir dünyada yaşıyor galiba bu reklamı yapanlar, onaylayanlar. Belki de böyle bir dünyayı hedef kitlesi olarak seçmişlerdir. Orasını bilemiyorum.

Bildiğim şey şu ki, böyle seksist reklamlar olmamalı. Reklamlar bile cinsiyet ayrımcılığı yapıyor. Kadınlar da satın alacakları ürünlerin fiyatlarını en az erkekler kadar önemsiyor ve hesabını ona göre yapıyor. Erkekler de aynı şekilde sadece fiyat bazlı kalas varlıklar değil, onlar da dizayna, renge en az kadınlar önem veriyor.

Çalışan kadınları herhalde Merinos müşteri olarak görmüyor. Bu reklamın bende yarattığı intiba kadınların beğendiği şeyi erkekler öder mantığıni sahip bir şirket anlayışı. "Kadınlar seçer erkekler öder." Siz böyle düşünmeye devam edin!

Reklama bu linkten ulaşabilirsiniz:
http://www.merinos.com.tr/reklam-filmi.aspx

1 yorum:

  1. Unutmamak gerekir ki, bireylerin toplumsal cinsiyet ayrımını sorgulamadan kabul edip, normalleştirmelerini sağlayan en önemli araçlardan biri de, medya ve onun kültürel içerikleridir. Bu yüzden, verdiğin örnek çok önemli bence.

    YanıtlaSil