10 Nisan 2011 Pazar

Entel Olmak..

Malumunuz, entel olmak çok moda bu aralar.

Ama öyle kolay bir şey değil bu, sivri burunlu topuklu ayakkabı gibi insanın canını yakar entel olmak, belli kuralları vardır ve bir takım fedakarlıklar gerektirir.

Mesela best seller yani çok satan kitap okumamalısın "Iyyy, o da ne öyle, arka kapağını bile okumaya tenezzül etmem." diyenler vardır onlara göre sürekli klasik okuman lazım,edebi değeri yüksek eserlerle haşır neşir olmalısın.

Diğer yandan, dinlediğin müzikler de çok önemli. Örneğin ya eskilerden dinlemesin, ya da bütün müzik otoritelerinden geçerli not almış sanatçıları dinlemesin. Öyle Britney Spears falan dinlediğin duyulursa rezil olmamak işten bile değil. Evet! Ben o hatunun çocukluğumdan beri fanıyım mesela, arada Thalia da dinlerim, utanmıyorum.

Hazır Thalia demişken, öyle saçma sapan pembe diziler izlememelisin. Yok Vahşi Güzel, Marimar, Küçük Melek Maria falan bunlar da ıykk! Git belgesel izle, siyaset programları izle, yok öyle pembe dizi falan.

Sonra bütün kült filmleri izleden olmaz, öyle gidip saçma sapan romantik komedileri, korku filmlerini izlemek yasak!

Öyle duydum, bunları yapanlar entel olmuyormuş!

Ne kadar da seviyoruz toplum olarak kalıpları!!

Bir tane Türkçe öğretmenim ortaokuldayken, öğrenci ayrımı yapardı kendisi, bir kaç öğrencisiyle gönül bağı kurmuştu ve onlara bildiğin ayrı davranıyordu anlayacağınız üzere ben o gruba dahil değildim. Neyse konu bu değil! O öğretmen, tutturdu gidin klasik kitap okuyun diye! Yok neymiş aksi takdirde edebi zevkimiz gelişmezmiş. E be hoca, sen önce öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandır da, okuma alışkanlıklarını bir zahmet sonra değiştir. Yok neymiş, iyyğğ iğrenmiş Harry Potter. Burada bahsettiğimiz öğrenciler 13-14 yaşındalar. Şimdi adamlar gidip Dostoyevski, Yaşar Kemal okuyamıyorlar, Harry Potter ı seviyorlar, ama türkçe öğretmenleri Harry Potter okumayın, o kitap size bir şey kazandırmaz diyor!

Ben tabii boş durmadım, parmak kaldırıp söz aldım ve "Hocam ben size katılmıyorum." dedim.
"Bir insan Harry Potter'ı okurken de ders çıkarır. Ne bilim arkadaşlığın gücünü, çalışkan olmanın yararını (bknz: Harmonie) görür,anlar." tarzında bir şey dedim ve öğretmen afalladı, haklısın diyip hakkımı vermeyi bildi neyse ki. Yoksa şuan yaptığı mesleğe olan saygımı görmezden gelip, hoş olmayan sıfatlarla anılırdı.

Şu an, o insandan daha "entel" olduğumu düşünüyorum. Böyle saçma sapan kurallar çıkaran insanlardan ve kendilerini yukarıda saydığım özellikten dolayı daha entel görüp, diğerlerini aşağı görenlerden de nefret ediyorum.

Bu kadar.

Böyle nefret ve sitem dolu bir yazı oldu bu da.

5 yorum:

  1. Merhaba,

    Insaoğlunun çocukluğundan yaşam sonuna kadar varolma çabası her daim vardır. Bunu sağlamak üzere pek çok yol yöntem arayışı içindedir. Varlığını ortaya koymak için kulakları tırmalayan sesiyle ortalığı inleten çocuktan tutunda gündeme dair çarpık aykırı sözler açıklamalarla dikkatlerini üzerine çekmeye çalışan pek çok kişinin amacı budur bence,entel olmakta bence bu kategorilerden biri farklı olma çabası diğer taraftan bunun en genel tarifi var bildiğim insan olmak..

    iyi bloglar efendim..

    YanıtlaSil
  2. Bir türlü becerememişimdir.. Denememişimdir de...

    YanıtlaSil
  3. twilight okumayın. pembe dizileri kaçırmayın. latin amerikan dizileri çok öğretici. bugün biri çıkıp bu çocuk senden dese dna testini kendim yapmadan inanmam.

    ben de ilk okulda din öğretmenine "allah neden melekleri adem 'in önünde secde ettirdi. tüm varlıkların sadece allah 'a secde etmesi gerekmez mi?" demiştim. "bunlar karışık konular, anlamazsınız." diye susturmuştu beni.

    YanıtlaSil
  4. "Ne kadar da seviyoruz toplum olarak kalıpları!!" demişsin, ama bu yazıda aslında kendinle çelişiyorsun bana göre:) entelektüeller sevdikleri halde britney spears dinlememezlik etmiyorlar, gerçekten de sevmiyorlar. bana göre belli bir birikim kazandığında insan, dünyaya çok daha farklı bakıyor. kendimi entelektüel olarak nitelendirmem asla, ama britney spears ben de dinlemiyorum. britney spears'ın müziği ile atıyorum pink floyd'un müziği arasında dağlar kadar fark vardır.
    neyse uzatmaya gerek yok. kalıpları çok sevdiğimizden bahsetmişsin, ama bence halkımızın entelektüel insanlara bakışları da ayrı bir kalıp meselesi. "entel" diyerek onlarla dalga geçtiklerini, küçümsediklerini düşünürler mesela.. her neyse..

    YanıtlaSil
  5. Yada entel olmayın, olmayada çalışmayın. Keyif aldıklarınızı okuyun, izlemek istediğinizi izleyin, daha sora başkaları karar versin sizin yerinize entel veya değil. Verdikleri cevaplar hoşunuza gitmesse de, Bir başkasını alacağınız kadar ciddiye alın, bir başkasının verdiği cevabı... (bence)

    YanıtlaSil