10 Eylül 2010 Cuma

Büyü Dükkanı (Magic Shop)

Yeşim Türköz'ün yeni kitabını okuma şansı buldum. Kitaplığımda uzun süredir duran bir kitabı okuduğumda bunca zaman boyunca o kitap orada nasıl durmuş, yanı başımda bir cevher saklıyormuşum der ve bunca zaman o kitabı kaçırdığım için üzülüyorum. Bu kitap da öyle oldu benim için. Üzüldüm daha önce okumadığım için.


Kitabı çok iyi anladığımı düşünüyorum çünkü her gece dua ederken o kadar çok dikkat ediyorum ki istediklerime. Hep benim için en hayırlısı olsun diye dua ediyorum. Liselere yerleştirme sınavından sonra en çok mutlu olacağım, benim için en güzel olacak liseye gideyim diye dua ederdim mesela. Ama deliler gibi fen lisesi istiyordum yine de fen lisesini kazanayım demedim hiç bir zaman. Sonra orada okuyan tanıdıklardan gördüm ki fen lisesi bana göre değilmiş, kendi lisem bana çok daha fazla şey katacak olanaklara sahipmiş ki kattı da. Üniversitede de öyle oldu, ağzım iyi laf yapıyor diye insanların gazına gelerek tüm lise hayatım boyunca hukuk okumak istedim.Üniversite için 9 tane tercihimin 7 si hukuktu ama ben işletmeyi kazandım. Şimdi bakıyorum da hukuk da bana göre değilmiş. O kadar ezber, okuma, adliye falan beni mutsuz edermiş.İşletme bana çok ama çok daha uygunmuş. Şimdi daha iyi anlıyorum. Üniversite için de en hayırlısını istedim, o da oldu bana göre.


İstediğimiz şeyler önemli, bazen sonuçları görecek kadar olgun olmuyoruz isterken. En azından benim için öyle, akademik açıdan kendim için en iyi olanı görememişim önceden ama şanslıyım ki benim için en iyisi oldu. Günlük hayatımda da çok zor oluyor bazen ama kendim için en hayırlısı olsun istiyorum eğer çok sıkışmışsam da o çok istediğim şeyin en hayırlı olmasını diliyorum =)


Kitaba dönecek olursak, Büyü Dükkanı kesinlikle okunulması gereken bir kitap,




Hayatta en çok istediğiniz şey,



hayattan alabileceğiniz en iyi şey midir?






Hiç mucizelere inandığınız oldu mu? Ya da en azından bir mucizeyi düşlemenin gizli zevkini tattığınız? Örneğin “dile benden ne dilersen” diyen cömert bir cininizin olduğunu hayal ettiniz mi bir an olsun? Ya da isteklerinizin bir çırpıda gerçek olduğu büyülü bir mekânı? Belki evet, belki de hayır...

Büyü Dükkânı, hayatta istenebilecek her şeyin varolduğu, mucizevi alışverişlerin gerçekleştiği bir mekândır. Ünü ülkenin dört bir tarafına yayılmış olan bu dükkâna gelen müşterilerin tek bir hedefi vardır: Kendilerine herşeyin vaadedildiği bu yerden, hayatta en çok istedikleri şeyi almadan ayrılmamak... Kimisi geçmiş yıllarını geri almak, kimi büyük bir aşk yaşamak, kimi de korkularından kurtulmak için oradadır. İsteklerine biçilen bedeli ödemeye çoktan hazırdırlar. Ancak Büyü Dükkânı’ndaki alışverişler kolay değildir. Çünkü usta satıcının bir kuralı vardır: Müşterisini dükkândan alabileceği en iyi şeyle göndermek... Yaşlı adam ile müşterileri arasında geçen sıkı pazarlıklar, hayata dair önemli sorgulamalar içermektedir.

Büyü Dükkânı’nda siz de kendi gerçeğinizle karşılaşabilirsiniz. Ancak şu soruya hazırlıklı olun:

Hayatta en çok istediğiniz şey, hayattan alabileceğiniz en iyi şey midir?

1 yorum:

  1. stardust diye bi film var, tam da bu konunun üstüne "careful what you wish for" der :) izlemediysen, tavsiye ederim..

    çünkü ben de çok dikkat ederim, etmediğimde neler olduğunu da gördüm çünkü :)

    YanıtlaSil