18 Ocak 2010 Pazartesi

Kabaklı Makarna

Ben buldum, ben yaptım,

Malzemeler (3 kişilik) :

-1 tane orta boy kabak
-2 tane kırmızı biber
-1 paket mantar
-1 paket krema
-yarım paket makarna
-sıvı yağ
-kekik, karabiber, tuz

Yapılışı:

Şiiimmdiiii, öncelikle makarnayı haşlıyoruz sonra makarna haşlanırken mantarları bol suyla yıkıyoruz sonra bu mantarları kesip limonlu suda bekletiyoruz böylece mantarlar bol su çekmiş olucak ve de limon sayesinde de onu pişirsek bile bembeyaz kalcak, kararmicak yani bu mantarlar. Mantarlar kesilmiş halde suda beklerlerken, biz de kabağı küçük küpler halinde kesiyoruz, sonra biberleri doğruyoruz.

Daha sonra, mantarları o suyun içinde çıkarıp tencereye koyuyoruz ve mantar ısındıkça o çektiği suyu çıkaracak ve çıkan su çekinceye kadar mantarı pişiriyoruz. Suyunu çektikten sonra, mantara yağını ilave ediyoruz ve daha sonra o kırmızı biberleri ekliyoruz, bir kaç dakika sonra biberler öldükten sonra kabağı ilave ediyoruz. Tuzunu, karabiberini ve kekiği ilave ediyoruz. Kabağın pişmesine az kala, kremasını ilave ediyoruz ve yüksek ateşte pişirmeye devam ediyoruz. Krema ile de kıvamını aldıktan sonra ve kabakların piştiğinden emin olduktan sonra haşlayıp, süzdüğümüz makarnamızı ilave ediyoruz. Bir kaç dakika makarnayla sosunu karıştırdıktan sonra ateşi söndürüp, tabağımıza koyup servise hazır hala getiriyoruz.

Afiyet olsun.



Ben bugün pişirdim, kabağın bu kadar yakışacağını düşünmemiştm, ama çok güzel oldu. Anneme yaptım, ve o da severek afiyetle yedi =) Aklınızda bulunsun, çok güzel, egzotik bir yemek. Bugün resim çekmedim ama en kısa zamanda resmini de koyarım=)

1 yorum: