25 Temmuz 2009 Cumartesi

Beterböcek (Beetlejuice)

In this house... If you've seen one ghost... You haven't seen them all...

1988 yılında yapılmış bir film, ben doğmadan 1 yıl önce. Günümüz filmleriyle yarışamasa da zamanınında efsane olmuş bir film, ki ben 7-8 yaşlarındayken de hala sevilerek izlenirdi. Geçen gün "Alice in Wonderland" filminin fragmanını izlerken; bu filmin yönetmeni Tim Burton'ı daha iyi araştırmaya karar verdim ve bu adamın 88 yılında yapmış olduğu ve tarzını en iyi şekilde yansıttığı ilk filmin Beterböcek olduğunu okudum. Küçükken anneannemlerde bir cumartesi gecesi izlediğim ve o zamanlar farkında olmasam da, 20 yaşına geldiğimde kendini tekrar gösterecek olan, büyük hayranlık uyandırmış bir film. Konusu ise gerçekten çok hoş:

Bir trafik kazası geçiren evli genç çiftin evlerine döndüklerinde aslında ölmüş olduklarını ve "öteki tarafa" kabul edilinceye kadar kendi evlerinde bir hayalet olarak kalmaları gerektiğini anlamaları uzun sürmez. Ama evlerini emlakçıdan satın alan züppe şehirli aile eve yerleşince huzurları kaçar ve yeni işgalcileri defetmek için Beterböcek adlı başka bir hortlaktan yardım istemek zorunda kalırlar.


İşte korkunç olmayı beceremeyen bu hayaletlerimiz başka bir hortlaktan yardım istemeye karar veriyorlar ve hikaye de burada başlıyor...

video

En kısa zamanda kalanını izlemem gerekecek!!

1 yorum:

  1. Sen Tim Burton'un BIG FISH (Büyük Balık) filmini izle. Gelmiş geçmiş yapılmış en iyi filmlerden biri...
    Ben Tim Burton'un tarzını gerçekten beğeniyorum,kesinlikle yaratıcı ve diğer hiç bir yönetmene benzemiyor.
    Corpse Bride (Ölü Gelin) de öyle. Benim favori filmlerimden...

    ben ne zamandır arıyorum Beterböcek filmini...daha bulamadım.

    YanıtlaSil